دو انجمن اروپایی دیگر برای گردآوری آهنگهای راست، آمار خود را برای سال 2022 منتشر کردهاند، که روند مشاهده شده در جاهای دیگر را تأیید میکند: یعنی رشد مناسب در درآمد به لطف بهبود درآمد عملکرد پس از همهگیری و رونق جریان مداوم.
بخش آهنگ صنعت حقوق موسیقی از همهگیری کووید آسیب بیشتری دید، البته به این دلیل که – برای ترانهسراها و ناشران – پول حاصل از اجرای زنده موسیقی و استفاده از موسیقی ضبطشده در فضاهای عمومی به دست میآید. ، جریان های درآمدی کلیدی هستند. و زمانی که قرنطینههای COVID اعمال شد، هر دو ضربه سختی خوردند. با این حال، این جریان های درآمدی در سال گذشته شروع به بهبود کردند.
در ادامه میافزاید: «در مناطق خارج از کشور که STIM مستقیماً مجوز میدهد، مانند خاورمیانه و بخشهایی از آسیا، پتانسیل بیشتری وجود دارد، زیرا این بازارها از نظر کاربران دارای اشتراک بسیار عقبتر از اروپا و آمریکای شمالی هستند».
STIM در گزارش جدید خود میگوید: «اگرچه استریمینگ بیش از ده سال است که وجود دارد، اما همچنان یک بازار در حال توسعه است و پتانسیل بسیار زیادی برای رشد بیشتر دارد.»
جامعه سوئدی STIM شاهد افزایش 20 درصدی مجموعه های خود در سال گذشته بود و به 2.7 میلیارد کرون یا نزدیک به 196 میلیون پوند رسید. پرداختی به اعضای نویسنده و ناشر انجمن با 16 درصد افزایش به 2.2 میلیارد کرون یا نزدیک به 160 میلیون پوند رسید.
STIM، به عنوان بخشی از ICE، به طور مستقیم مجوز کارنامه خود را برای پلتفرم های دیجیتال در بسیاری از بازارها صادر می کند. اما در برخی کشورها، انجمنهای جمعآوری محلی معاملات را انجام میدهند، و پولی که جمعآوری میکنند تحت آنچه STIM «درآمد بینالمللی» مینامد ظاهر میشود که 32 درصد کل مجموعهها را تشکیل میدهد.
اخبار کسب و کار برچسب ها و ناشران داستان های برتر
نوشته کریس کوک | منتشر شده در چهارشنبه 5 جولای 2023
در همین حال، «درآمد هتلها، رستورانها، مغازهها و کلوبها نیز روند صعودی را نشان میدهد. STIM در طول سال 201 میلیون کرون از بازار موسیقی پسزمینه جمعآوری کرد که 28 درصد افزایش داشت.
گفتنی است، جامعه همچنین مشاهده می کند که چالش ها در سمت فعال کسب و کار باقی می مانند. در این بیانیه آمده است: «روند ادامهدار ناپدید شدن سالنها و سالنهای کنسرت کوچکتر و متوسط، خطر بازطراحی قابلتوجهی بازار در آینده را به همراه دارد که به قیمت تنوع و فراگیر شدن است».
STIM خاطرنشان می کند: «با وجود برخی محدودیت های همه گیر در سه ماهه اول، بازار موسیقی زنده در طول سال به شدت بهبود یافت. درآمد کنسرت ها و جشنواره ها با 213 درصد افزایش به 117 میلیون کرون رسید که با ارقام قبل از همه گیری برابری می کند.
دیجیتال اکنون یک جریان درآمد کلیدی برای STIM است که 40 درصد از کل مجموعه ها را تشکیل می دهد. و تمام درآمدهای دیجیتال حتی در آن دسته جمع نمی شوند.
و درآمد پخش جریانی در بازارهای بین المللی کلیدی است، تا حدی به دلیل تعداد ترانه سرایان سوئدی که موفقیت جهانی دارند، و تا حدی به این دلیل که بسیاری از پتانسیل رشد آینده، قطعاً در رابطه با سرویس های پخش از نوع Spotify، در بازارهای دیگر است.
در چندین کشور اروپایی، نسبت جمعیتی که مشترک یک سرویس پخش موسیقی هستند، کم است، مانند اسپانیا، آلمان و فرانسه. علاوه بر رشد مورد انتظار در این بازارها، ما همچنین انتظار داریم که شاهد تبدیل کاربران رایگان به کاربران پولی باشیم که جریان های درآمدی آتی را نیز به دنبال خواهد داشت.
روندهای گزارش شده توسط STIM و SGAE – از نظر بازگشت به رشد و آنچه که این رشد را تقویت می کند – توسط سایر انجمن های جمع آوری در سراسر اروپا از جمله PRS در بریتانیا و SACEM در فرانسه گزارش شده است.

منبع: https://completemusicupdate.com/article/stim-and-sgae-reports-confirm-revenue-growth-trends-around-europe/
همچنین گزارش آمار سال 2022 خود در این هفته، انجمن جمع آوری اسپانیایی گاهی بحث برانگیز SGAE است. در این بیانیه آمده است که «316.3 میلیون یورو در سال 2022 بین اعضا و صاحبان حقوق مدیریت کرد که نشان دهنده افزایش 27.4 درصدی نسبت به سال 2021 است. درآمد تقریباً به 349 میلیون یورو رسید که بالاترین میزان از سال 2007 است که 35 درصد بیشتر از سال 2021 است».