بهینهسازی موتور جستجو ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
اما مردم بیشتر به دنبال نتایجی از جنس صفحات برندها و فروشگاه های اینترنتی هستند و به همین دلیل است که گوگل وب سایت های دیجی کالا، ایمالز و ترب را نشان میدهد. اگر کلمه کلیدی “جاروبرقی” را بررسی کنید، افراد زیادی آن را جستجو می کنند ( متوسط حجم جستجوی ماهانه). اول اینکه، گوگل واقعاً میداند که کاربران چه نوع محتوایی را میخواهند برای هر عبارت جستجو شده ببیند و اگر نتایج برتر را بررسی کنید، اغلب نتایج مشابهی خواهید دید.
- دقت داشته باشید که برخی از نکات و فرایندهایی که برای سئو داخلی نیاز است بهتر است در زمان طراحی سایت در نظر گرفته شوند.
- در این روش مالک کسب و کار خودش سئو را فرا گرفته و بخش مهمی از زمان و انرژی خود را صرف این کار میکند.
- با ویژگی Google Autocomplete یا تکمیل خودکار گوگل، فقط باید کلمه کلیدی اولیه خود را در جستجوی گوگل بنویسید و سپس پیشنهادات به طور خودکار ظاهر می شوند.
متنی که حاوی لینک است و کاربر را از صفحه ای به صفحه دیگر منتقل می کند، انکر تکست گویند. انکرتکست ها انواع مختلفی دارند و هر کدام بسته به شرایطی، مورد استفاده bestbacklink.top قرار می گیرد. در استفاده از انواع انکر تکست باید با نکات و تکنیک های سئو خارجی و ساخت بک لینک آشنایی داشته باشید. سئو خارجی سایت شامل تمامی فعالیت هایی است که در محیط داخلی سایت انجام نشده و در ارتباط با سایت های دیگر است و هدف از آن ها ارتقا رتبه و اعتبار وب سایت مدنظر می باشد.
سئو کلاه سیاه
اگر یک صفحه دارای تعداد زیادی لینک داخلی مرتبط همراه با انکر تکست های توصیفی خوبی باشد، گوگل صفحه لینک شده را بهتر درک می کند، آن را در ساختار صفحه شما صفحه مهمی می داند و به آن اهمیت بیشتری می دهد. با نگاه کردن به صفحه نتایج جستجو می توانید تشخیص دهید که هدف از جستجو در پشت عبارت جستجوی شده توسط کاربر چیست و آیا آن کلمه کلیدی با محتوای شما مطابقت دارد یا خیر. علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، این ابزار می تواند دشواری کلمات کلیدی در کسب رتبه را محاسبه کرده و به شما در تجزیه و تحلیل صفحه نتایج جستجو کمک کند. ایندکس موتورهای جستجو دیتابیس عظیمی از اطلاعات وب سایت های پایش شده می باشد که با یک هدف ایجاد شده است. هدف از ایندکس کردن درک اطلاعات وب سایت ها و آماده سازی آنها برای نمایش در نتایج جستجو است.
در قسمتهای بالا متوجه شدیم که ایندکس کردن محتوا، بدین معنی است که محتوای شما شایسته قرار گرفتن در فهرستبندی گوگل است. زمانی که شما محتوا یا صفحهای از سایت خود را در حالت noindex قرار میدهید، صفحه شما از دید تمامی رباتهای موتور جستجو مخفی میگردد و رباتها نمیتوانند محتوای شما را پیدا و بررسی کنند. چرا در این بخش به این موضوع پرداختیم؟ تا به اینجای کار صحبتی از موتور جستجوگر خاصی نکردیم. اما اگر بدانیم که کدام موتورهای جستجوگر محبوبیت بیشتری نزد کاربران دارند و کاربران برای جستجو به آن مراجعه میکنند، بهتر میتوانیم هدفگذاری خود را مشخص کنیم. چرا که با شناخت موتورهای جستجوگر میتوانیم با الگوریتمهای آن آشنا شویم و استاندارهای بیشتری را برای دیدهشدن رعایت نماییم.
Link Bait یا طعمه لینک چیست و چه کاربردی دارد؟
این فایل به رباتهای موتورهای جستجو فرمان میدهد کدام صفحات وب را خزش کرده یا کدام صفحات را نباید خزش کنند. بعد از اینکه سایت خود را ساختید، باید به رباتهای گوگل و دیگر موتورهای جستجو اعلام کنید کدام صفحات سایت تان را crawl کنند و کدام را نکنند. از آنجا که این فایل راهنمای رباتهای موتورهای جستجوست، از نظر سئو نیز تأثیر بسیار زیادی بر نحوه ایندکس شدن سایت خواهد گذاشت. سلام من یه سایت دارم که میشه گفت از نظر فنی بسیار تمیز هست و موارد سئو داخلی هم در اون کاملا رعایت شده .
- برای آنکه بتوانیم مفهوم محتوا را به شکل صحیح به کاربر انتقال دهیم، بهتر است که استفاده از اصول نگارشی و املایی را جدی بگیریم.
- این موارد تنها بخش کوچکی از اطلاعاتی است که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار میدهد.
- سپس باید محتوای خودتان را بر اساس این کلمات و عبارات کلیدی ایجاد کنید تا بتوانید احتمال رتبه بندی در SERP ها را افزایش دهید.
- گوگل با آنالیز دقیق سایت و فروشگاه شما به خوبی میتواند مکان کسب و کار را درک کرده و در مواقع نیاز به کاربران کمک میکند تا بتوانند نیاز خود را رفع کنند.