از 120000 آهنگی که روزانه به سرویسهای استریم دسترسی پیدا میکنند تا مشارکت صوتی هوش مصنوعی یونیورسال… این جمعبندی هفتگی MBW است.
به گردآوری هفتگی Music Business Worldwide خوش آمدید – جایی که ما مطمئن می شویم که شما پنج داستان بزرگ را که در هفت روز گذشته به سرفصل اخبار ما رسیده اند، ثبت کرده اید. جمع آوری MBW توسط پشتیبانی می شود Centtrip، که به بیش از 500 هنرمند پرفروش جهان کمک می کند تا درآمد خود را به حداکثر برسانند و هزینه های تور خود را کاهش دهند.
آمارهای جدیدی در این هفته به دست آمد که نشان دهنده حجم فزاینده محتوای آپلود شده در سرویسهایی مانند Spotify، YouTube Music و سایر سرویسهای پخش موسیقی است.
طبق گفته Luminate (نمایشگر بازار سرگرمی و ارائه دهنده بینش که زمانی با نام MRC Data و Nielsen Music شناخته می شد)، میانگین 120000 ISRCها (یعنی فایلهای صوتی جدید موسیقی) در سه ماهه اول 2023 هر روز به خدمات پخش موسیقی – در پلتفرمهای صوتی و تصویری – اضافه شدند.
اگر تعداد متوسط آپلود روزانه آهنگ جدید با همان نرخ ادامه یابد 120000 در روز برای بقیه سال، تا پایان سال 2023، به پایان می رسد 43 میلیون آهنگ های جدید امسال در Spotify و سایر سرویس های پخش موسیقی آپلود خواهند شد.
که 120000 میانگین پیگیری در روز از 93,400 طبق گزارش Luminate، میانگین آهنگ های آپلود شده در روز در تمام سال 2022.
همچنین در این هفته، گروه موسیقی یونیورسال (UMG) وارد «اولین رابطه استراتژیک در نوع خود» با استارتاپ سلامت صدای مولد هوش مصنوعی Endel شد تا آنچه را «موسیقی کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی و هنرمند محور» مینامند ایجاد کند.
در همین حال، در جریان ارائه سالانه شرکت Sony Group Corporation به سرمایه گذاران در روز چهارشنبه (24 مه)، رئیس گروه موسیقی سونی، راب استرینگر، نگرانی های جدی در مورد کلاهبرداری استریم مطرح کرد. او گفت که تقلب در جریان «مشکلی است که باید از بین برود» و همچنین خواستار پرداخت بهتر از پلتفرمهای ویدیویی کوتاه شد.
به علاوه، SoundCloud تعداد کارکنان فعلی جهانی خود را 8٪ کاهش می دهد، در حالی که BandLab 25 میلیون دلار اضافی برای تامین مالی دریافت کرد و ارزش شرکت را 425 میلیون دلار اعلام کرد.
این چیزی است که این هفته اتفاق افتاد…
اعتبار: Shutterstock
1) در حال حاضر 120000 آهنگ جدید هر روز به خدمات پخش موسیقی دسترسی دارند
مجموعهای از آمار جدید به دست آمده است که نشان میدهد با چه سرعتی سیل محتوای جدید در DSPها در حال رشد است.
بر اساس گزارش Luminate (نمایشگر بازار سرگرمی و ارائه دهنده بینش که زمانی با نام های MRC Data و Nielsen Music شناخته می شد)، روزانه به طور متوسط 120000 ISRC (یعنی فایل های صوتی موسیقی جدید) به سرویس های پخش موسیقی – در پلتفرم های صوتی و تصویری – اضافه می شود. در سه ماهه اول 2023
بر اساس گزارش Luminate، در مجموع 10.08 میلیون آهنگ جدید در سه ماه اول سال روی سرویسهایی مانند Spotify، YouTube Music و سایر سرویسهای پخش موسیقی آپلود شده است.
2) شرکای جهانی با راهاندازی ENDEL مولد هوش مصنوعی برای ایجاد «موسیقی عملکردی با قدرت هوش مصنوعی، هنرمند محور»
گروه موسیقی یونیورسال (UMG) وارد “اولین رابطه استراتژیک در نوع خود” با استارتاپ سلامت صدای مولد هوش مصنوعی Endel شده است تا آنچه را که “موسیقی کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی و هنرمند محور” می نامند ایجاد کند.
به گفته اندل، موسیقی به اصطلاح کاربردی (مثلاً موسیقی برای خواب، دویدن، استراحت و غیره) “یکی از بزرگترین زیرمجموعه های گوش دادن به موسیقی در سراسر جهان را نشان می دهد که حدود 15 میلیارد استریم در ماه را در تمام سیستم عامل های موسیقی در بر می گیرد.”
بر اساس این قرارداد «پیشگامانه»، دو شرکت از فناوری هوش مصنوعی اختصاصی Endel استفاده میکنند تا به هنرمندان UMG اجازه دهند موسیقی خود را «تصویر مجدد» کنند و با استفاده از موسیقیهای جدید و نسخههای جدید موسیقی کاتالوگ، «مناظر صوتی مبتنی بر علم طراحی شده برای بهبود سلامت شنوندگان» ایجاد کنند.
اعتبار: گروه موسیقی سونی
3) راب استرینگر میگوید تقلب در پخش جریانی موسیقی «مشکلی است که باید برطرف شود»، خواستار پرداختهای بهتر از پلتفرمهای ویدیویی کوتاه است
رئیس گروه موسیقی سونی، راب استرینگر، به تازگی نام خود را به تعداد فزاینده ای از رهبران صنعت موسیقی اضافه کرده است که نگرانی های جدی در مورد کلاهبرداری استریم ایجاد کرده است.
استرینگر در جریان ارائه سالانه شرکت Sony Group Corporation به سرمایهگذاران در روز چهارشنبه (24 مه)، خواستار اجرای سختگیرانهتر توسط ارائهدهندگان خدمات دیجیتال (DSP) شد – بهعلاوه، بهطور بالقوه، یک سوئیچ ضد کلاهبرداری به یک مدل پرداخت حق امتیاز پخش جریانی موسیقی جدید – برای رسیدگی به این موضوع. چیزی که بسیاری آن را مشکل فزاینده جریانهای نامشروع میدانند که درآمد را از هنرمندان و صاحبان حقوق میگیرند.
استرینگر در طول ارائه خود گفت: «تقلب در DSPهای کلیدی مشکلی است که باید از طریق اجرای تهاجمی توسط این DSPها و توزیعکنندگان، یا با تغییر روشهای پرداخت (یعنی مدلهای پرداخت حق امتیاز) برای کاهش بهتر انگیزه کلاهبرداری از بین برود.» (MBW)
4) SOUNDCLOUD، به دنبال سودآوری، 8 درصد دیگر از تعداد کارمندان را کاهش می دهد.
SoundCloud تعداد کارکنان جهانی فعلی خود را 8 درصد کاهش می دهد، در اقدامی که باعث اخراج حدود 40 نفر در شرکت می شود.
این قابل درک است که اکثر اخراج ها در این شرکت در ایالات متحده انجام می شود.
این خبر روز سهشنبه (23 مه) در یک یادداشت داخلی به کارکنان مدیر عامل SoundCloud، Eliah Seton که توسط MBW به دست آمده است، تایید شد.
f5) BANDLAB 25 میلیون دلار دیگر جمع آوری می کند، و ارزش شرکت ایجاد موسیقی را 425 میلیون دلار می کند.
BandLab Technologies مستقر در سنگاپور، شرکت مادر پلتفرم ایجاد موسیقی اجتماعی BandLab، 25 میلیون دلار اضافی را در دور مالی سری B1 خود تضمین کرده است و ارزش شرکت را 425 میلیون دلار می کند.
این آخرین سرمایه گذاری پس از دور موفقیت آمیز سری B این شرکت در آوریل 2022 انجام می شود، جایی که BandLab 65 میلیون دلار جمع آوری کرد و به ارزش گذاری پس از پول 315 میلیون دلار دست یافت.